Paraules de benvinguda

Departament de Física de la Materia Condensada

Benvingut a la pàgina web de DFMC, el Departament de Física de la Matèria Condensada de la Universitat de Barcelona.

DFMC està plenament compromès amb dues missions importants: l'educació superior dels futurs científics i l'avanç del coneixement mitjançant la investigació científica d’alta qualitat.

L'experiència científica dels investigadors de DFMC cobreix gairebé totes les disciplines dins de la física de la matèria condensada, incloent la física estadística i no lineal, la física de l'estat sòlid i la ciència dels materials, la ciència de la complexitat i les dades massives, la matèria condensada tova i la biofísica. Els enfocaments metodològics també són rics i variats, i inclouen teoria, experiments i simulacions numèriques.

Navegant a través d’aquesta pàgina trobareu informació detallada sobre les persones i les activitats de recerca a DFMC.

El departament va ser creat oficialment al febrer de 2016. Encara en la seva infància, DFMC mostra enormes potencialitats. Actualment està format per 38 docents permanents: 15 catedràtics -incloent 1 Icrea Sènior i 3 professors ICREA Acadèmia— i 21 professors titulars o agregats. El 2017 tenim també 10 investigadors postdoctorals i 14 estudiants de doctorat, finançats per diverses beques i contractes. Finalment, 5 persones a temps complet i 4 persones a temps parcial són responsables del suport tècnic i administratiu a la investigació i l'ensenyament.

El departament actualment alberga 10 laboratoris d'investigació plenament operatius, dedicats a diferents línies de recerca experimental, i un potent clúster de CPUs per a la computació massiva. Finalment, els investigadors del departament han establert també una àmplia xarxa de col·laboracions internacionals plenament actives.

Molts investigadors del departament són també membres dels instituts de recerca universitària IN2UB (Institut de Nanociència i Nanotecnologia de la UB) o UBICS (Universitat de Barcelona ​​Institute of Complex Systems). Alguns mantenen també col·laboracions científiques fructíferes amb instituts d'investigació de la xarxa CERCA, com l’IBEC (Institut de Bioenginyeria de Catalunya) i el CRM (Centre de Recerca Matemàtica).

------------------

Departament de Física de la Materia Condensada